Försöka= Halvhjärtat engagemang och ett undanflykts ord?

Nu älskade vänner och andra som läser, ska ni få veta något grymt intressant om mig!
Eller ahm, haha beror på hur man ser det?!
Tänkte nämligen skriva en liten lista där ja listar upp saker ni kanske inte visste om mig eller visste men inte rikigt varför det är så.

1. Hatar ormar! - tycker de är allmänt hemska när dom inte har varken armar eller ben, o sen mönstren på vissa ormar får mig att rysa! O fråga mig inte varför det bara är otäckt! Kan knappt se på ormar på tv:n eller i böcker utan att ja ska börja rysa o få paranoja om att dom ska komma o slingra sig runt mina ben o på golvet osv. URS!

2. Hatar korv! - har inte äti korv sen 5:an typ bara för att ja blir så extremt äcklad av det, smakar inget och luktar vidrigt! Sen tycker ja synd om de stackars små söta grisar som får sätta livet till bara för att bli en flottig grönrosa upproppad gummislang..  (kan dock med nödonäppe äta kycklingkorv, bara för att.. men de finns godare saker!)

3. Är extremt rädd för uppstoppade djur! - kan absolut inte stå o titta på dom en längre tid utan att ja ska börja känna mig iakttagen och olustig och känna obehag. Känns som dom i vilken sekund som hellst ska börja leva och hoppa ur ur glasburarna o äta upp mig för dom tror att det var jag som döda dom för att sedan ha dom som prydnader?

4. Trånga utrymmen utan fönster! - får panik bara av att tänka tanken att stå i en hiss o sedan ska den stanna och luften ta slut o man kan inte ta sig ut och får panik o urs!! 
Sen var ja rädd för(är väl lite så nu också men inte så jätte mycke som de var förr!) att åka sådanahära rör rutchbanor som finns på badhus och i vissa lekparker, bara för att ja tänker att dom ska stänga för "utgången" av de o lämna mig där till att ruttna för att ja inte får mig upp eller så.

5. Ogillar verkligen skarpt människor som tror sig vara bättre än andra, fast dom är precis som de! - ja vad ska ja kommentera åt detta då, det säger väl sig självt? Att det är otroligt otroligt jobbigt med människor/bessewissrar som ser ned på en för att man är lite "annorlund från dem", och när dom tror att de alltid har rätt o att dom är så extremt duktiga på t.ex sjunga och skryter med det o sen när dom öppnar käften önskar man att man vore döv?!
Fast ändå kan ja inte låta bli o skratta åt dem, patetiska små saker!

6. Ogillar verkligen självupptagna människor som försöker "bry sig"! - som ringer och vill prata, och bara pratar om sig själv och avbryter så fort man börjar prata lite om vad som händer omkring en för att prata om något ÄNNU viktigare (oftast inte) som hänt dem och verkligen ALLT kretsar kring dem! Hela tiden! Det är grymt irriterande och väldigt tröttsamt. Händer dock inte så mycket nu, men förut vare vissa som ringde hela tiden o skulle prata om småsaker som dom höll på o dö för att det hänt T.ex : Åh har sett en jätte snygg kille idag på stan men han har flickvän, Åh ta mitt liv?!?!. Medans man själv var upptagen med något viktigare eller mådde dåligt över något eller så.   
Sen de som låtsas bry sig om en, typ frågar såhär lite oroligt "åh hur är det..hur går det .osvosv" o så svarar man "ah är väl sisådär.."
o så säger dom "ojdå inte bra..!  VET DU!?!?! ja såg en assnygg kille idag, han hade blå ögon o rosa tröja o alltså OMG så jävla snygg Ida alltså shit!?"
fjortisvarning?..

7. Ogillar hål i olika saker och att sedan måsta he handen där i eller kolla in! - T.ex om de är en kartong med ett hål i o så ska man plocka ut en sak därinnifrån, så får ja oftast en lätt panik och en obehaglig känsla i armen att de ska vara något där inne som grabbar tag i armen o biter av den eller något.
O om de är ett hål i t.ex väggen o så ska man kolla in där, så känns de som de ska vara någon på andra sidan som stirrar tillbaka på mig eller något.

8. Hatar verkligen ordet FÖRSÖKA! - för i mina öron är det mer ett ord för människor att "rädda sig själva" ur vissa situationer. T.ex jag ska försöka göra så gott ja kan att tillrätta ställa detta misstag! menar egentligen: försöka halvhjärtat, är inte så brydd egentligen.. lägger ner kanske 20% på att "försöka" sen inser dom att "nej detta går inte" o så blir det som de blir..   Eller ja ska försöka komma ihåg det till imorn: så händer något "viktigare" och så blir det inte.
Jag måste säga att jag är duktig på att "försöka" ibland i vissa sammanhang, ge något project eller något ett halvhjärtat egagemang o sen typ "strunta i det för det finns viktigare saker".


Finns mer också men ja orkar inte rabbla upp det nu, detta var som bara ett litet tidsfördriv! 

Måste bara få säga det att jag är helt jävla KÄR! PÅ RIKTIGT!
må ha sagt det förut någon gång, men dock verkligen bara menat det riktigt på allvar en gång för 3år sedan + NU!<3
Du är helt tamef*n jävla f*cking underbar John Tom Martin Johansson!! Helt jävla obeskrivlig!<3
  tack för att du orkar med mig o mitt eviga flenn..o att du får mig o skratta o må great, att du håller mitt humör uppe när ja bara vill gräva ner mig i allt och låta det äta upp mig innifrån och ut! Du betyder<3


Kommentarer
Din John

Åh älskling!<33 Jag vet inte va jag ska säga :$<3 Jag kan bara säga att jag älskar dej och de gör jag verkligen med hela mitt hjärta och de kommer jag alltid göra!!<3 I mina ögon är du dedär gånger 1000:O jag fattar inte hur just jag har fått den mest underbaraste människan att dela mitt liv med :$<3 du gör mej så jävla lycklig Ida<33 Alltid vi kärleken min!<33

2010-11-10 @ 17:51:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida Sandström

22- (snart 23) årig tvåbarnsmorsa Aston 22-06-14 Milea 07-07-17

RSS 2.0