Typiskt..

..min tur!

Vart en kort visit ute eftersom det kom några jävlar och skulle klippa gräset så vi vart då så illa tvungna att gå in igen..
Därför tänkte jag skriva lite kort om mej själv, bara för att, fördriva tid?

Jag heter då som ni kanske förstod Ida och jag är förnuvarande 17 men fyller i mitten av september körtkorts/krogålder. Jag bor tillsammans med min nuvarande pojkvän i en liten 1a tillsammans med våran Egon(katt) och sköldpaddorna Herman och Berit. Mitt liv består av skola och familjen. När jag var liten ville jag bli veterinär, lite dåligt planerat då jag är allergisk?, men nu har jag tänkt att plugga till polis efter gymnasiet. Det verkar som ett spännande jobb där man får hjälpa människor runt okmring, att känna sej tryggare. Jag kan väl inte påstå att jag har någon speciell hobby då jag aldrig har gillat sport, inte kan rita(eller har allt för dåligt tålamod med att göra något allt för avancerat), spelar lite piano men inte som hobby utan bara för skojsskull. Jag har några väldigt nära vänner som jag aldrig skulle vilja byta mot något, och jag är en sådan som väljer vänner väldigt noga då jag många gånger blivit sårad av dom som jag trott velat gott men sedan bara kastat skit. Så dom ska känna sej speciella dom som får komma inpå mitt liv! Jag har bl.a. därför väldigt svårt att lita på människor, bl.a. för att jag förut var alldeles för snäll och blev väldigt utnyttjad av det.. Så nu är jag lite mera eftertänksam när jag möter nya människor för att jag är rädd för att bli sårad igen. Jag är stolt bisexuell (mitt livs första kärlek var en tjej som jag var tillsammans med i över ett och ett halvt år), och jag hatar verkligen mer än något annat dom som är homofober och det att människor som känner att dom dras till samma kön, inte vågar "komma ut" och därför mår dåligt resten av livet av pressen som finns av människorna runtom att man måste hålla sig till "NORMEN". Jag tycker att som människa har man all rätt att vara lycklig och orädd oavsett färg, kön eller läggning! Om man nu tror på gud så har han väl sagt något liknande att "ALLA MÄNNISKOR PÅ DENNA JORDEN HAR RÄTT TILL EN PLATS I MIN FAMILJ OASETT", därför tycker jag det är konstigt att homosexuella inte anses som normala folk av bl.a. väldigt kristna människor. Låt oss som är HBT personer bara vara oss själva; lyckliga och oskuldsfulla precis som alla andra! :)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida Sandström

22- (snart 23) årig tvåbarnsmorsa Aston 22-06-14 Milea 07-07-17

RSS 2.0