Åh såå skönt!

...!!
 
Har nästan nyss precis kommit hem från en underbar promenad ute i det otroligt härliga vädret!
Eftersom det var/är så otroligt underbart härligt så vart det den ene omvägen efter den andre bara för att få gå ännu lite längre och få njuta av solen och värmen och framförallt den friska luften.
Gick först genom hela ä-backa och sedan in till schtan där jag bestämde mig för att gå broarna runt (centrumbron till ä-backa bron) men då jag kommit halvvägs över centrumbron kände jag att det skulle bli en alldeles för kort bit att gå. Så jag vek av efter bron och gick ner till strandpromenaden för att traska den till parkbron.
Mötte på den stigen en jätte söt gammal dam som tyckte folk som stäl cyklar borde på smisk och råttfällor på händerna!! Detta höll jag med om och vi små pratade en liten stund om hur härligt vädret hade varit idag och hon berättade att hon suttit ute hela dagen och lapat sol samt passat på att smita in och fika (nybakat bröd hade hon bakat) då solen gick i moln.
Sedan önskade vi varandra en fortsatt trevlig kväll och gick åt varsitt håll.
När jag kommit fram till parkbron gick jag upp där och sedan över bron för att sedan vika av och gå ned till norra sidans strandpromenad. Efter denna hade de spärrat av (men jag såg att det gick folk förbi där iallafall så jag gjorde detsamma!), och jag fick utöva något som jag alltid drömt om att kunna i smyg, Parkour!
Men det blev bara ett litet hopp ner och upp ur en liknande skateboardramp och sedan fortsatte jag min vandring mot ä-backa bron. Efter den sträckan var det massa hundar nere vid "hamnen" på ä-backa, som plaskade omkring i vattnet. Detta såg så otroligt härlig ut för solen brassade verkligen på ordentligt och jag kände hur svettpärlorna rann efter ryggen. Så jag var så himla nära på att joina dem i deras vatten lek.
Meen vid detta lag så fick jag massa efterlysningar av min man om att han ville att jag skulle komma hem, så jag tänkte att jag  joinar er en annan dag!
Så jag traskade hem, lite små ledsen över att denna prommis snart var slut då jag bara ville fortsätta att gå, men kände samtidigt att något att dricka plus en lååång härlig dusch var ganska så lockande det också!
 
 
Så nu är jag nyduschad och helt färdig, har krupit ner i morronrocken och soffan och väntar på att halv8 hos mig ska börja. Sedan ska jag sova, jo jiiiiiklar vad jag ska sova gott!!, och drömma om någon super god fruktsallad eller så!
 
Ha en fortsatt mysig kväll!! :)


Kommentarer
Elvura

Åh det låter riktigt härligt!! Så skönt, är så härligt att promenera ute nu då det blivit så varmt och skönt!:) vi måste ses snart Ida, jag saknar dig! Och jag är fortfarande lite sugen på planen vi hade för ett tag sen:$<3

Svar: Jo det var det verkligen!! :) Jaa jag saknar dig också,får hitta på något väldigt snart tycker jag!!<3 Jaa vi får försöka ta tag i det nu i sommar kanske? :)<3
None None

2013-05-16 @ 15:45:46
URL: http://elviranorberg.blogg.se
Elvira

Jaa det låter bra!! Kanske någon dag i veckan vi kan ses:D <3 jaa det tror jag blir bra är så mycket nu så blir nog bäst på lovet!;) men det blir trevligt med sommaren vi borde ta någon grillkväll eller nåt^^<3

Svar: Jaa det tycker jag!! Kanske checka av schtan lite? Ta oss en glass eller så :D<3 Jo vi åker ju till st-holm med klassen den 28-30 och innan och efter de till studenten är det som fullrulle ;)! Jaa absolut!! Fanns en jätte mysig grillplats på sjungande precis utanför våran lägenhet vi snart flyttar in i så^^<3
None None

2013-05-19 @ 17:08:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida Sandström

22- (snart 23) årig tvåbarnsmorsa Aston 22-06-14 Milea 07-07-17

RSS 2.0