Hellu vecka 29..

 
..<3

Fiitusan känns som de var igår jag skrev att vi klev in i vecka 28!!

Barnet

Fostret väger nu runt 1,4 kilo och är ungefär 40 centimeter långt. Nu börjar det verkligen likna en riktig liten bebis. Det är tillräckligt stort för att kunna sparka på mammans revben och även slå mot urinblåsan (haha kan tilläggas att blåsan min har den för lääänge sedan hittat!). En del kan sparka så hårt att mamman blir öm på en viss punkt (Jo tack den har vi kännt också!).
Ännu behöver fostret inte vända sig med huvudet nedåt eftersom det fortfarande finns gott om plats att ändra läge. Fostret kan drömma nu.


Ååh att min lilla kotte kan drömma! Hur gulligull är inte de?! Mena, tänker bara på "busiga bebben" böckerna jag läste väldigt mycke när jag var liten å där den drömmer om hur mamma å pappa ser ut. Typ 12 tår å jätte stora öron å näsor å allt vad de nu var. Hahaha tänk om liten har sådana drömmar om oss?
Eller den kanske mer drömmer att morshan är en sådan som aldrig håller tyst å bara sjunger å pratar konstant, kanske ser jag ut som en marsipangris då jag äter så mycke gosaker hela tiden? Hihihi.
Å pappsen är en riktig hårig bråkstakare som tycker om å bråkas/busas med moschan å hen själv, en liten mupp!

 
 
Men iofs,man säger ju att har mamman mycke halsbränna blir det ett hårigt barn.. å som tidigare sagt tror jag de e en liten pappas bebis där inne? Så detta kanske stämmer..?




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida Sandström

22- (snart 23) årig tvåbarnsmorsa Aston 22-06-14 Milea 07-07-17

RSS 2.0