Hellu vecka 30..

..<3
 
Endast 10veckor kvar!!
Barnet: Nu växer fostret mycket, och kommer att öka med ungefär 200 gram i veckan fram till förlossningen. Just nu kan fostret väga runt 1,4 kilo. Det är omkring 41 centimeter långt, men från och med nu kan det skilja mycket i vikt mellan olika foster eftersom föräldrarnas gener påverkar att vissa barn blir större och andra mindre. Moderkakans storlek och funktion spelar också roll.

Jasi undrar om de ligger en liten bjässing där inne, precis som sin far, eller en lång å smal en, som sin mor?<3
Jaa om bara 10 veckor får man kanske veta det! Känns helt overkligt, kan ju ioförsig bli längre eller kortare också men ändå!! När jag vaknat till mig imorse så de första jag tänkte på var "Shit om 10veckor ska jag, JAG, klämma ut en liten unge!!" En liten parvelprutt som ligger å får de allt trängre i magen å blir allt starkare å gör sig påminnd ungefär hela tiden!
Jag säger bara som min kära bror en gång sade så klokt med falsettstämma: Åh ma GAAaaiii!

Måste bara tillägga att igår tyckte jag så synd om mitt lilla havregryn som hade hicka 3 gånger å alla tre gånger varade det i några minuter. Såå jobbigt det måste varit!<3 Man vet ju själv hur irriterande å jobbigt de är me hicka..
Meen mamma tröstar dig mitt lilla gryn att du bara övar på att andas så det inte blir så jobbigt för dig sedan när du tittar ut! Å för att din mor inte ska få hjärtsnörp av att du kommer ut å inte skriker!!<3 Du blir nog en riktig hejjare på att andas tror jag!

Nååväl.
Dagens planer ser ut som följande...
Nu käka lunch, fil å flings för att försöka tämja den jäkla halsbrännan!!
Sedan, dammsuga eventuellt, förstår inte varför MrJ drar in så jekulst mycke sand i längenheten å drar runt de ungefär överallt?!
Sedan prommsa till bageriet för att sedan åka å handla. Är ju för övrigt väldigt fint väder ute!

Ni må ha en superb dag!
Kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida Sandström

22- (snart 23) årig tvåbarnsmorsa Aston 22-06-14 Milea 07-07-17

RSS 2.0