Hellu vecka 31..

...<3
 
Igår klev vi in i veckan som heter 31.
Barnet:
Fostret väger runt 1,6 kilo. Längden är ungefär 43 centimeter. Fingernaglarna har vuxit ut ännu mer och når fingertoppen. Fostret kan fixera blicken och ser bättre skillnad på ljus och mörker. Det verkar som om det även kan börja känna igen och reagera på musik som spelas vid upprepade tillfällen.
 
Har nu i veckan börjat på min praktik hos svärmor som läkarsekreterare varav därför det kommer bli låg uppdatering här på bloggis. Tycker det går riktigt bra och det är roligt att få sitta å lyssna på diktat å samtidigt skriva ner i journaler. Mycket intressant och det är även mycket trevliga människor där på avdelningen.
Kan säga att kotten var väldigt bråkig första dagen då jag satt istortsett hela dan, å den bråka å bråka å bumpa å hade sig ungefär i stortsett hela tiden. Måste tyckt att de var konstigt att morsan var uppe så tidigt och åt storfrukost å sedan bara satt stilla hela tiden. Annars brukar jag ju äta en mindre frukost sådär tidigt ibland, bestående av frukt och eller smörgåsar. Men då vart det stora filtallriken som annars brukar vara mer som lunch.
Hahah.
Meen nu de senaste dagarna har den väl vänjt sig å bråkas inte fullt lika mycket. Lite på em men annars^^<3

Kan ju även säga att jag sover så gudomligt gott på nätterna nu sedan jag börjat där. Helt fantastiskt! Har även endast varit på tossi en gång inatt å den senaste gången det endast var en gång på natten var när syskonen var här sist. Dock inatt när jag varit upp så satte kotten igång men då vände jag bara sida så magen hamnade mot MrJs rygg å då fick bebis sparka på den å jag somnade direkt!

Nä ska nu gå å käka nå liten middag. Sedan ser vi väl vad som händer.

Ha en fortsatt underbar dag, här skiner solen så de kanske blir ut en sväng?!

Kramis!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida Sandström

22- (snart 23) årig tvåbarnsmorsa Aston 22-06-14 Milea 07-07-17

RSS 2.0