Ny vecka igen..

..nya möjligheter.

Åh nästan skönt att säga att denna helg "äntligen är över", känns dumt på nå vis å formulera det så men just nu känns de verkligen inget annat än Skönt.
Nu är allt firande av mrJ avklarat och alla kalas på ett bra tag avklarade.
I fredas vart de en tripp till schtugan å käka gomat med papa bror å systeryster. Sedan vart de lite gluttande av hockey där vi återigen utklassade Linköping.
I lördas vart de försenat 60års kalas för mårrmårr där de bjöds på smörgåstårta och gräddtårta från ett lokalt bageri.
Hann inte så mycket annat än att stiga ur moderns bil innan jag satte mig i svärfars bil å vi var på väg till Johns äldre syster som fyllde år denna dag, på kalas.
Igår följde jag moder å hennes väninna på retromarknad i Ske-hamn å fick först köa utanför lokalen i typ 20min för att de var så djäkulskt mycke folk! Väl inne började kotten leva rövare å sparkade som den aldrig sparkat förr, trångt på folk var de å lite luft i lokalen där marknaden hölls. Dyra priser på allt så de vart inget "fyndat", men kul var de å kika iallafall. Få sig en liten Hum om vad saker och ting är på ett ungefär värda.
Sedan vart de bråttom hem å direkt vart jag satt i jobb innan jag ens klivit innanför dörren.
Baka stod på agendan å medans John å hans morbror spatserade runt i lägenheten så bråkade jag med diverse ingredienser till en after eight tårta som John önskat. Mycket god blev den dock!
Sedan vid klockan 2 började diverse gäster strömma in genom dörren å ett tag senare vart det 6storters fika.
Vid halv6 var vi åter igen fria och kunde andas ut efter ännu en helgs späckat schema.
Åt en liten middag och duschade innan vi tillslut gick å lade oss till sängs för att sussa. Lättare sagt än gjort då kotten verkade hög på socker samt att jag själv för den delen inte var särskilt trött. Somna nog strax efter 12.

Har sovit ganska okej inatt. Vaknade dock då John klev upp för att fara till jobbet och hade världens ont i halsen å gick å drack. Fick världens halsbränna och ville bara mörda någon. Gick å duscha för att få värme i kroppen. Gick å lade mig, hade fortfarande jätte ont i halsen å halsbränna å ville bara sova då ögonen sved men halsen satte stopp för det. Gick å duscha igen för att ja blev så less. Försökte somna å somna sen tillslut en timme men var fortfarande jätte trött. Steg upp duschade ytterligare en gång å gick sedan å gjorde frullost. Satte mig i soffan å nu sitter jag här. Trög som en jag vet inte vad, näsan rinner å huvudet känns som sirap å halsen..ja denna hals.

Nä ska vila upp mig å sedan ta mig i akt å promma till svärmors jobb där jag skulle få vara med på en Hjärt och Lung räddnings kurs.

Ha en fortsatt fin måndag!
Kram

Bild från norran från igår retromarknad. Jag å mor vart linslusar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida Sandström

22- (snart 23) årig tvåbarnsmorsa Aston 22-06-14 Milea 07-07-17

RSS 2.0