Hellu vecka 34..

...<3

Nu stiger vi in i vecka 34 och bebisen väger ca 2250 g och är ca 44 cm.
Många barn ligger nu med huvudet nedåt. Barnet lyssnar till mammans hjärtslag, magen som kurrar och andra kroppsljud. Inte konstigt att en del barn sedan har svårt att ligga själva i vaggan eller spjälsängen. Barnet vill vara nära dig och lyssna till de här ljuden. De inre organen är nu färdiga, förutom lungorna. De behöver mogna ett tag till, de ska ju anpassas från vatten- till landlivet och luftfyllas när barnet kommer ut. Ögonens pupiller kan dras ihop och vidgas. "Gissa vilken ögonfärg jag har nu?" Oavsett vilken ögonfärg ditt barn kommer att få är ögonen just nu blå. Pigmenteringsprocessen i barnets regnbågshinna avslutas inte förrän ögonen har exponerats för ljuset flera veckor efter födseln. Den slutgiltiga ögonfärgen kanske inte visar sig förrän om flera år. Det kan skilja på ljus och mörker. Om solen skulle lysa på magen kommer barnet att bada i ett rött sken. Naglarna på de pyttesmå fingertopparna är vassa. Nu kan barnet själv bekämpa lätta infektioner med sitt immunförsvar.

Hihi jag drömde ju bara för någon natt sedan att jag satt i "stugan" och att solen lyste på magen så att det vart som ett "ultraljud" att jag kunde se bebis därinne i en rödorange kula. Bebisen hade världens leende och svart hår med blå ögon. Myys<3

ÅÅÅhh jag längtar å längtar å längtar ännu mera på att vårat lilla gryn ska titta ut!<3 Men sakta å säkert å samtidigt ändå ganska fort går veckorna å snart är det dags!! Helt ofattbart!!<3

Nu ska jag klappa om mitt lilla monster i magen en sväng, kanske käka lite glass?

Ha en fortsatt mysig onsdag!

Kramis!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida Sandström

22- (snart 23) årig tvåbarnsmorsa Aston 22-06-14 Milea 07-07-17

RSS 2.0